بازدید 14152

خبر مهم در مورد یارانه بنزین | بنزین گران می شود؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یارانه پنهان در کشور ما بسیار بالا است، دهک‌های بالا به راحتی از یارانه استفاده می‌کنند و هزینه‌ای هم بابت آن نمی‌پردازند، اما دهک‌های پایین به کلی از این یارانه محرومند.
کد خبر: ۱۰۹۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 19 December 2021

 


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، رمضانعلی سنگدوینی درباره احتمال حذف یارانه بنزین اظهار کرد: برای حذف یارانه سوخت، ابتدا باید بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق و انرژی بررسی شود بعد روی این قضیه کار شود.

وی افزود: در حال حاضر برخی از خانوارها خودرو ندارند اما برخی طبق آماری که اعلام شده تا ۱۰ خودرو هم دارند، بنابراین برای ساماندهی توزیع سوخت به دارندگان خودرو طرح وان را ارائه دادیم که بر اساس آن باید یارانه پنهان حذف شود و هر کس به اندازه سهم خود مصرف کند، زیرا بنزینی که مصرف می‌شود حق عموم مردم است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اکنون کسی که خودرو ندارد و از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کند هزینه آن را می‌پردازد اما دارندگان خودرو از بنزین یارانه‌ای استفاده می‌کنند و این عادلانه نیست.

وی با بیان اینکه یارانه پنهان در کشور ما بسیار بالا است، گفت: دهک‌های بالا به راحتی از یارانه استفاده می‌کنند و هزینه‌ای هم بابت آن نمی‌پردازند، اما دهک‌های پایین به کلی از این یارانه محرومند.

سنگدوینی با تاکید بر لزوم ساماندهی وضعیت یارانه‌ها خاطرنشان کرد: در هر حال باید سازوکار حذف یارانه بررسی شود و به گونه‌ای باشد که به مردم بخصوص دهک‌های پایین فشار وارد نشود، زیرا حذف یارانه سوخت منجر به افزایش هزینه حمل و نقل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۲
شما که از لحاظ عوارض و مالیات های عجیب و غریب کم نمی اورید.بقول خودتون کسی که 10 خودرو دارد هم عوارض سالیانه و هم مالیات ارزش افزوده را پرداخت میکند که بیشتر از هزار برابر یارانه سوخت است.خزعبلات گفتن هم حدی دارد.مشکل زیاده خواهی شماست که پایانی ندارد.جام زهر را بنوشید و خلاص!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
جام زهر رو خوب اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
احسنت
نه تو راست میگی چند ساله این طرح داره خاک میخوره شعار خوب بلدید بدید و در عمل هیچ خبری نیست
میبینید نرم نرم افزایش قیمت در این دولت هم داره جا اندازی میشه؟ میبینید اصولگرا و اصلاح طلب دو روی یک سکه اند؟!
حضرت آقای نماینده ! خیلی از همان افراد دهک های پایین با مسافرکشی امرار معاش میکنند و در صورت گرانی سوخت بدبخت میشوند! خیلی از همان دهک های پایین در صورت بالا رفتن قیمت کرایه راه حتی امکان حضور در محل کار را هم نخواهند داشت!
حضرت آقای نماینده وقتی میتوانید قیمت سوخت را مثل همه دنیا بگیرید که دستمزد را هم مثل همه دنیا پرداخت کنید و مثل همه دنیا با مردم رفتار کنید! بس کنید! بترسید از ظرف لبریز شده ملت!
اما در مورد سهمیه ارز دولتی نظر دیگری دارید و فقط به بخشی از مردم تعلق می گیرد و دیگران را محروم کردید
آره والا. لطفا درستش کنین. حق نیست منابع کشور اینطور ناعادلانه بسوزه و نابود شه
دوباره برای جیب مردم نقشه کشیدن
چوب خط تون پر شده.... صبر کنید و ببینید....
در یاب کنون که دولتت هست بدست کین دولت و ملک میرود دست بدست

سالهاست داره این اتفاق میفته ولی دست اهلش نیفتاده هنوز.
تو دولت های قبلی هم همیشه از این شعارها میدادند و آخرش کار خودشون رو میکردند.
احمدی نژاد یه بار این کار رو کرد و معلوم نیست چند بار دیگه به چند بحانه واهی میخواهند دست تو جیب مردم کنند.
یه بار میگن "قیمت سوخت پایینه و قاچاق میشه و ما ارزه جلوگیری نداریم"
یه بار هم بحث یارانه رو مطرح میکنند . شما که میخواهید دست تو جیب مردم بکنید از چی میترسید که اینقدر عذر بد تر از گناه میارید. کارتون رو بکنید . ما که دیگه عادت کردیم .
یه چرخه باطل را انداختید توی این چهل سال که :
هر روز پول ملی رو بی ارزش تر میکنید و بعد سوخت رو گران میکنید و گرانی همه چیز و بعد از یه مدت یارانه سوخت رو مطرح میکنید و گرون کردن سوخت و ...... بی ارزش شدن پول ملی و گران شدن سوخت و یارانه سوخت و .....

من چیزی نمیگم که این نوشته سانسور بشه . صفتی که شایسته خودتونه رو خودتون به خودتون نسبت بدید. نیاز نیست به ما هم بگید خودمون میدونیم چی گفتید.
حالا 60 لیتر بنزین چی هست که در موردش صحبت میکنید. چهل و سه سال پیش قرار بود آب و برق و ... مفت باشه ولی تا حالا محقق نشده!
شما عرضه ندارین ارزش پول ملی رو حفظ کنین ما باید تاوانش رو بدیم؟ کدوم یارانه پنهان؟ فقط بلدین از مردم بگیرین و محدود کنین؟ به اونی که ۵ تا ماشین داره به هر ماشینش ۶۰ لیتر بنزین میدی تازه اگه ماشینش کارت سوخت داشته باشه به اونی که یه ماشین داخلی داره هم ۶۰ لیتر بنزین میدی، منت گذاشتن داره؟ بعدشم وقتی قیمت بنزین رو مقایسه میکنی مبلغ حقوق توو بقیه کشورها رو هم مقایسه کن. این سری بنزین گرون بشه گور خودتون رو کندین
شعار نده بابا. سال ۹۸ که بنزین رو گرون کردین و اون همه آدم کشتین، چی به دهک های پایین رسید؟ جز اینکه فقر و بدبختیشون بیشتر شد؟ بخاطر سیاستهای غلط شما ارزش پول مملکت از کاغذ باطله کمتره مردم باید هزینه بدن؟
چهل و خورده اي سال قبل اين صحبتها اصلا مطرح نشد و قرار بود همه چي مجاني بشه.
بنزین رو گرون کنید تا اونی رو که یه ماشین هم نداره بدبخت تر، بی دفاع تر، ناامیدتر و فقیرتر بکنید!
متاسفم از حضور چنین نمایندگانی در مجلس
یک نفر که نمیتونه ده تا خودرو سوار بشه
حالا اگر صد تا ماشین هم داشته باشه با یکی می‌تونه رفت و آمد کنه
ثانیا مگه اونکه وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنه یارانه حمل و نقل عمومی شاملش نمیشه؟ شما که دایم میکند فلان هزار میلیارد داریم خرج حمل و نقل عمومی و مترو میکنیم!


برادر نقشه دیگه ای بکش برای گول زدن مردم
بلافاصله بعد از گران شدن بنزین قیمت ها رو افزایش میدن. باز هم به ضرر قشر محروم است. عاقبت خوبی برای گران کردن بنزین نمیشه وجود ندارد.
بنرم ايشون نماينده مردم نيستند و دروغ ميگند چون اگر به گفته خودش ميدونه چه كسي 10 تا مشاين داره خيلي راحت براي 9 ماشين ديگش بايد ماليات تصاعدي پرداخت كنه چرا از جيب مردم عادي كه يه ماشين با هزار زحمت دارند ميخواد پول كسري بودجه را دربياره
یک تاکسی در روز 30 لیتر بنزین مصرف می کند اگر قیمت بنزین حدودی لیتری 2 دلار باشد می شود 60 دلار و در دلار 30000 تومان مبلغ 1.800.000 تومان است
آیا چنین درآمدی دارد.
یعنی اگر تاکسی در خانه استراحت کند و دولت روزی 500.000 تومان به حسابش واریز کند باز هم 1.000.000 برای دولت سودآوری داشته و هوا هم آلوده نشده است
این است مبنای اقتصاد در کشور ما.
اگر دلتان برای دهک های پایین می سوزد بجای تولید ماشین های بی کیفیت داخلی، ماشین های روز دنیا را که بسیار کم مصرف هستند و در مقایسه با قیمت تولیدات داخلی بعضا قیمت های کمتری هم دارند، وارد کنید. اینطوری دهک های پایین هزینه کمتری برای سوخت پرداخت می کنند و ضمنا آلودگی کمتری هم تولید می شود، مشکل اینجاست که شما هم خدا را می خواهید هم خرما را!! هم دوست دارید خودروهای بی کیفیت داخلی را چند برابر بفروشید،و هم قیمت بنزین را در حد دیگر کشورها کنید. مشکل در طمع ورزی است.
تمامي افراد حداقل يك ماشين رو دارند ودارن ازيارانه استفاده ميكنند كسي كه ماشين بيشتري داره عوارض بيشتر ميده اقاي پرفسور (نماينده)اول فكر كن بعد حرف بزن
بعد 43 سال آزمون و خطا و یک کارنامه افتضاح تو همه زمینه ها ، اقتصاد و فساد و اختلاس و بانکداری و محیط زیست و بحران آب و خاک و معیشت و عدالت اجتماعی و صنایع مونتاژی و ورشکسته و اقتصاد دولتی و .... هزار مشکل دیگه سی سال بعد از جنگ دارین د رموردش بحث میکنید و وضع هر سال بدتر شده که بهتر نشده ... واسه یکبارم شده اقتصاد بازار آزاد رو پیاده سازی کنید دست از اختراع مجدد چرخ بردارید و ببینید این همه کشور از آلمان و اتریش 1920 تا کشورهای شرقی و ... حتی روآندا افریقایی چه کردند که تو ده بیست سال تورم رو رسوندن به زیر 5 درصد رشد اقتصادی بالای 5 درصد دارن و این همه مهاجرت نخبگان نداشته باشیم .....بفهمید که اقتصاد و تولید و اختراع و محیط زیست .. با دستور درست نمیشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم